onsdag, februari 07, 2007

Styrelsemedlem Matilda Bergquist


1. Vad jag heter: Matilda Bergquist

2. Vad jag läser: Tredje året på programmet för Samhällsanalys och Välfärdsutveckling med inrikting på arbetslivspedagogik.

3. Varför jag valde att engagera mig i Fack ju: Fack Ju arbetar för att få studenter att engagera sig i kårpolitiken och på det sättet påverka sin situation som student i Växjö. Fack Ju fungerar även som ett fack för studenterna gentemot kåren. Dessa båda saker tycker jag är mycket viktiga och därmed valde jag att engagera mig i Fack Ju.

4. Varför jag anser att studenter ska engagera sig: För det första är det kul, man lär känna folk samtidigt som det känns som man gör något meningsfullt. För det andra så kan man påverka sin tillvaro. För det tredje lär man sig mycket, dels om hur styrelsearbete fungerar men även lär man känna sig själv bättre och utvecklas som människa. Det är dessutom en bra merit att ha med sig när man väl ska ut i arbetslivet.
Vill du komma i kontakt med mig så maila gärna: mbee03@student.vxu.se

Inga kommentarer: